a
Ana SayfaTevessül2. Hazreti Yakup (a.s.)’ın evlatlarının tevessülü

2. Hazreti Yakup (a.s.)’ın evlatlarının tevessülü

Tevessülün caiz olduğuna dair göstereceğimiz ikinci delil Yusuf suresinin 97 ve 98. ayetleridir. 97. ayet-i kerimede, Yakup (a.s.)’ın evlatları şöyle diyor:

يَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا كُنَّا خَاطِئِين

“Ey babacığımız! Günahlarımız için af dile. Şüphesiz biz günah işlemiştik.” (Yusuf 97)

Onların bu isteğine karşı Yakup (a.s.) da şöyle diyor:

سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَكُمْ رَبِّي إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ

“Ben sizler için Rabbimden af dileyeceğim. Şüphesiz O, gafur ve rahimdir.” (Yusuf 98)

Şimdi, bu ayet-i kerimeler üzerinde biraz tahlil yapalım:

Ayet-i kerimenin açık beyanıyla, Yakup (a.s.)’ın evlatları babalarına gelerek: “Ey babacığımız, bizim günahlarımız için af dile.” demiştir.

— Bu bir tevessül değil midir?

Bu apaçık gibi tevessüldür. Zira tevessül, kişinin Allah’ın affına ya da farklı bir arzusuna nail olabilmek için kendi ile Allah’ın arasına salih bir kulu koymasıdır. Yakup (a.s.)’ın evlatları da Allah’ın affına mazhar olabilmek için Allah ile aralarına Hazreti Yakup’u koymuşlar ve babalarına tevessül etmişlerdir. Bu apaçık bir tevessüldür.

Eğer tevessüle şirk derseniz, Yakup (a.s.)’ın evlatlarının şirke düştüğünü yani müşrik olduğunu kabul etmek zorunda kalırsınız.

İş sadece bununla da bitmez. Eğer tevessül şirk olsaydı Yakup (a.s.)’ın onları menetmesi ve “Evlatlarım, tevessül şirktir. Allah ile aranıza beni sokmayın, doğrudan Allah’tan isteyin.” demesi gerekirdi. Çünkü bir peygamberin şirke rıza göstermesi düşünülemez. Tevessül şirk olsaydı Yakup (a.s.) muhakkak evlatlarını bu işten menederdi. Ama menetmemiş. Bırakın menetmeyi, “Sizin için Rabbimden af dileyeceğim.” diyerek evlatlarının tevessülünü kabul etmiştir.

— Acaba Yakup (a.s.) gibi bir peygamberin tevhidi anlayamamış olması mümkün müdür?

— Tevessül şirk idi de Yakup (a.s.) bunu bilmiyor muydu? Bir peygamberin neyin şirk neyin iman olduğunu bilmemesi mümkün müdür?

— Evlatlarının Yakup (a.s.)’a tevessül etmesi ve Yakup (a.s.)’ın bu tevessülü kabul etmesi tevessülün caiz olduğuna kâfi bir delil değil midir?

Şunu da hemen hatırlatalım:

İtikat esasları bütün peygamberler için aynıdır. Farklılık sadece amele bakan yöndedir. Yani itikaden onlara caiz olan bir şey bize de caizdir. Madem onlar babalarına tevessül etmiş ve babaları olan Yakup (a.s.) da bu tevessülü kabul etmiş, o hâlde tevessülün caiz olması gerekir. Tevessül onlara caizse bize de caizdir.

Şimdi, tevessüle şirk diyen Selefîlere şu soruyu sormak istiyorum:

— Size göre Hazreti Yakup (a.s.) ve evlatları müşrik midir?

Eğer tevessül şirktir derseniz, onların müşrik olduğunu kabul etmek zorunda kalırsınız.

Ey Selefîler! Sizler için yol ikidir: Ya tevessül şirktir sözünüzden döneceksiniz ya da Allah’ın peygamberine müşrik diyeceksiniz. Yapın seçiminizi!

Yazar: Sinan Yılmaz

Paylaş:
Bu Makaleyi Değerlendirin