15. Öfke hâlinde yapılan boşama geçerli midir?
Kızgınlık ve öfke hâlinde yapılan boşama geçerlidir. Zira kızgınlık ve öfke hâli objektif olmadığı gibi, ölçülebilen bir şey de değildir. Ölçülemeyen şeyler üzerine de hüküm bina edilmez. Ayrıca öfkenin derecesi ölçülemediği gibi, kişiden kişiye göre de değişir.
Eğer öfke hâlinde boşama geçerli olmasaydı, eşini boşayan herkes, “Ben eşimi öfkeliyken boşadım. Boşamam geçerli değildir.” derdi. Öfkenin tespiti mümkün olmayacağından dolayı da hukuk ve adalet zedelenirdi.
Bu sebeplerle, öfke hâlinde verilen talak geçerlidir ve erkeğin “Bunu öfkeyle söylemiştim.” sözüne itibar edilmez.
Bu anlattıklarımız, cinnet hâli dışındaki öfkelenmeler içindir. Eğer kişi şuurunu kaybedip, ne dediğini ve ne yaptığını bilmeyecek derecede cinnet veya sinir krizi geçirirse, bu hâlde iken verdiği talak geçerli değildir. Ne dediğini ve ne yaptığını bilmemenin ölçüsü, öfke hâli geçtikten sonra kişinin o hâldeki tasarruflarını hatırlamamasıdır. Eğer hatırlıyorsa talak vaki olur, hatırlamıyorsa talak geçersizdir.
(İbni Âbidin, Reddü’l-Muhtar, IV, 452-453)
Yazar: Sinan Yılmaz